همه چیز در مورد بیت کوین

بازدید: 616 بازدید
bitcoin

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در ژانویه 2009 ایجاد شد. این ارز از ایده هایی پیروی می کندتوسط ساتوشی ناکاموتو مرموز و با نام مستعار بیان شده است.

هویت فرد یا افرادی که این فناوری را ایجاد کرده اند هنوز یک راز باقی مانده است. بیت کوین نسبت به مکانیزم های پرداخت آنلاین سنتی نوید کارمزد تراکنش های کمتری را می دهد و برخلاف ارزهای دولتی، توسط یک مرجع غیرمتمرکز اداره می شود.

بیت کوین به عنوان یک نوع ارز دیجیتال شناخته می شود زیرا از رمزنگاری برای حفظ امنیت آن استفاده می کند. هیچ بیت کوین فیزیکی وجود ندارد، فقط موجودی در یک دفتر کل نگهداری می شود که همه به آن دسترسی شفاف دارند (اگرچه هر رکورد رمزگذاری شده است).

تمام تراکنش‌های بیت‌کوین توسط حجم عظیمی از قدرت محاسباتی از طریق فرآیندی به نام «ماینینگ» تأیید می‌شوند. بیت کوین توسط هیچ بانک یا دولتی صادر یا پشتیبانی نمی شود، بیت کوین به عنوان یک کالا ارزشمند نیست.

علیرغم اینکه بیت کوین در اکثر نقاط جهان قانونی ندارد، بسیار محبوب است و باعث راه اندازی صدها ارز دیجیتال دیگر شده است که در مجموع به آنها آلت کوین گفته می شود. بیت کوین معمولاً هنگام معامله به صورت اختصاری BTC خوانده می شود.

نکات کلیدی

بیت کوین که در سال 2009 راه اندازی شد، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار است.

برخلاف ارز فیات( پول فیات یک ارز صادر شده توسط دولت است که توسط کالایی مانند طلا پشتیبانی نمی شود. پول فیات به بانک های مرکزی کنترل بیشتری بر اقتصاد می دهد زیرا آنها می توانند میزان چاپ پول را کنترل کنند. اکثر ارزهای کاغذی مدرن، مانند دلار آمریکا، ارزهای فیات هستند).، بیت کوین با استفاده از یک سیستم دفتر کل غیرمتمرکز، معروف به بلاک چین، ایجاد، توزیع، معامله و ذخیره می شود.

تاریخ بیت کوین در طول عمر نسبتا کوتاه خود چندین چرخه رونق و رکود را پشت سر گذاشته است.

بیت‌کوین به‌عنوان اولین ارز مجازی که توانسته محبوبیت و موفقیت گسترده‌ای را کسب کند، الهام‌بخش بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر در پی آن بوده است.

بیت کوین در مقابل ارز فیات

درک بیت کوین

سیستم بیت‌کوین مجموعه‌ای از رایانه‌ها است (که به آن‌ها «گره‌ها» یا «ماینرها» نیز گفته می‌شود) که همگی کد بیت‌کوین را اجرا می‌کنند و زنجیره بلوکی آن را ذخیره می‌کنند.

به طور تصویری، بلاک چین را می توان مجموعه ای از بلوک ها در نظر گرفت که در هر بلوک مجموعه ای از تراکنش ها وجود دارد. از آنجایی که همه رایانه‌هایی که بلاک چین را اجرا می‌کنند، فهرست بلوک‌ها و تراکنش‌های یکسانی دارند و می‌توانند این بلوک‌های جدید را در حالی که با تراکنش‌های جدید بیت‌کوین پر می‌شوند، به وضوح ببینند، هیچ‌کس نمی‌تواند در سیستم تقلب کند.

هر کسی – چه یک “گره” بیت کوین را اجرا کند یا نه – می تواند این تراکنش ها را در زمان واقعی مشاهده کند. برای حمله به سیستم یک بازیگر باید 51 درصد از قدرت محاسباتی که بیت کوین را تشکیل می دهد را به کار گیرد. بیت کوین تا اواسط نوامبر 2021 حدود 13768 گره کامل دارد و این تعداد در حال افزایش است و چنین حمله ای را کاملا بعید می کند.

اما اگر حمله ای اتفاق بیفتد، استخراج کنندگان بیت کوین – افرادی که با رایانه های خود در شبکه بیت کوین شرکت می کنند – احتمالاً به یک بلاک چین جدید تقسیم می شوند و تلاش بازیگر بد برای رسیدن به حمله را به هدر می دهند.

موجودی توکن‌های بیت‌کوین با استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی نگهداری می‌شوند، که رشته‌های طولانی اعداد و حروف هستند که از طریق الگوریتم رمزگذاری ریاضی که آنها را ایجاد می‌کند، به هم مرتبط شده‌اند.

کلید عمومی (قابل مقایسه با شماره حساب بانکی) به عنوان آدرسی است که در جهان منتشر می شود و دیگران ممکن است بیت کوین را به آن ارسال کنند.

کلید خصوصی (مقایسه با رمز ATM) یک راز است و فقط برای مجاز کردن انتقال بیت کوین استفاده می شود.

کلیدهای بیت کوین را نباید با کیف پول بیت کوین، که یک وسیله فیزیکی یا دیجیتالی است که تجارت بیت کوین را تسهیل می کند و به کاربران اجازه می دهد مالکیت سکه ها را ردیابی کنند، اشتباه گرفته شود. اصطلاح “کیف پول” کمی گمراه کننده است زیرا ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین به این معنی است که هرگز “در” کیف پول ذخیره نمی شود، بلکه در یک بلاک چین توزیع می شود.

مبادله همتا به همتا

همتا به همتا به مبادله مستقیم برخی از دارایی ها، مانند یک ارز دیجیتال، بین طرف های فردی بدون دخالت یک مقام مرکزی اشاره دارد. مبادله ارز کاملاً همتا به همتا، هدف اصلی ایجاد بیت کوین، پرکاربردترین ارز دیجیتال بود.

بیت کوین یکی از اولین ارزهای دیجیتالی است که از فناوری همتا به همتا (P2P) برای تسهیل پرداخت های فوری استفاده می کند. افراد و شرکت‌های مستقلی که قدرت محاسباتی حاکم را در اختیار دارند و در شبکه بیت‌کوین مشارکت می‌کنند – «ماینرها» بیت‌کوین – مسئول پردازش تراکنش‌های روی بلاک چین هستند و انگیزه‌شان پاداش‌ها (انتشار بیت‌کوین جدید) و کارمزد تراکنش‌هایی است که در آن به بیت کوین پرداخت می‌شود.

p2p

این ماینرها را می توان به عنوان مرجع غیرمتمرکز اعمال کننده اعتبار شبکه بیت کوین در نظر گرفت. بیت کوین های جدید با نرخ ثابت اما به صورت دوره ای رو به کاهش در اختیار ماینرها قرار می گیرد. در مجموع تنها ۲۱ میلیون بیت کوین قابل استخراج است. تا نوامبر 2021، بیش از 18.875 میلیون بیت کوین موجود است و کمتر از 2.125 میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است.

به این ترتیب، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال متفاوت از ارزهای فیات عمل می کنند. در سیستم های بانکداری متمرکز، ارز با نرخی متناسب با رشد اقتصاد ایجاد می شود. این سیستم برای حفظ ثبات قیمت در نظر گرفته شده است اما یک سیستم غیرمتمرکز، مانند بیت کوین، نرخ انتشار را زودتر از موعد و بر اساس یک الگوریتم تعیین می کند.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین فرآیندی است که طی آن بیت کوین در گردش آزاد می شود. به طور کلی، ماینینگ نیازمند حل پازل های محاسباتی دشوار برای کشف یک بلوک جدید است که به زنجیره بلوکی اضافه می شود.

استخراج بیت کوین سوابق تراکنش ها را ماینرها با مقداری بیت کوینی که پاداش می گیرند در سراسر شبکه اضافه و تأیید می کنند. . پاداش شبکه به ازای هر 210000 بلوک نصف می شود. در سال 2009 پاداش بلاک 50 بیت کوین جدید بود. در 11 مه 2020، نیمه سوم اتفاق افتاد که پاداش هر کشف بلوک را به 6.25 بیت کوین کاهش داد.

هاوینگ بیت کوین

برای استخراج بیت کوین می توان از سخت افزارهای مختلفی استفاده کرد. با این حال، برخی از آنها پاداش بیشتری نسبت به دیگران دارند. تراشه‌های کامپیوتری خاصی که مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) نامیده می‌شوند و واحدهای پردازش پیشرفته‌تر مانند واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) می‌توانند به پاداش‌های بیشتری دست یابند. این پردازنده‌های ماینینگ پیچیده به عنوان «ریگ ماینینگ» شناخته می‌شوند.

برای استخراج بیت کوین می توان از سخت افزارهای مختلفی استفاده کرد. با این حال، برخی از آنها پاداش بیشتری نسبت به دیگران دارند. تراشه‌های کامپیوتری خاصی که مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) نامیده می‌شوند و واحدهای پردازش پیشرفته‌تر مانند واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) می‌توانند به پاداش‌های بیشتری دست یابند. این پردازنده‌های ماینینگ پیچیده به عنوان «ریگ ماینینگ» شناخته می‌شوند.

یک بیت کوین به هشت رقم اعشار (100 میلیونیم یک بیت کوین) قابل تقسیم است و این کوچکترین واحد به عنوان ساتوشی نامیده می شود. در صورت لزوم، و اگر استخراج کنندگان شرکت کننده این تغییر را بپذیرند، بیت کوین در نهایت می تواند به اعشار بیشتر قابل تقسیم شود.

جدول زمانی اولیه بیت کوین

18 اوت 2008

نام دامنه Bitcoin.org ثبت شده است.7 امروز حداقل این دامنه WhoisGuard Protected است، یعنی هویت شخصی که آن را ثبت کرده اطلاعات عمومی نیست.

31 اکتبر 2008

شخص یا گروهی که از نام ساتوشی ناکاموتو استفاده می‌کند به فهرست پستی رمزنگاری در metzdowd.com اعلام می‌کند: “من روی یک سیستم نقدی الکترونیکی جدید کار می‌کنم که کاملاً همتا به همتا است و شخص ثالث قابل اعتمادی ندارد.” این کاغذ سفید که اکنون در بیت کوین.org منتشر شده است، با عنوان «بیت کوین: سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» منتشر شده است، به مگنا کارتا ( منشور بزرگ آزادی ها) برای نحوه عملکرد امروز بیت کوین تبدیل خواهد شد.

3 ژانویه 2009

اولین بلاک بیت کوین استخراج می شود – بلوک 0. این بلوک همچنین به عنوان “بلوک پیدایش” شناخته می شود .

8 ژانویه 2009

اولین نسخه نرم افزار بیت کوین به لیست پستی رمزنگاری اعلام شده است.

9 ژانویه 2009

بلوک 1 استخراج می شود و استخراج بیت کوین به طور جدی آغاز می شود.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

هیچ کس نمی داند چه کسی بیت کوین را اختراع کرده است، یا حداقل به طور قطعی نیست. ساتوشی ناکاموتو نام مرتبط با شخص یا گروهی از افرادی است که کاغذ سفید اصلی بیت کوین را در سال 2008 منتشر کردند و بر روی نرم افزار اصلی بیت کوین کار کردند که در سال 2009 منتشر شد تا نوامبر 2021، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو همچنان مبهم باقی مانده است.

ساتوشی ناکاموتو

اگرچه وسوسه انگیز است که این حرف رسانه ها را باور کنیم که ساتوشی ناکاموتو یک نابغه منفرد است که بیت کوین را از هوا ساخته است، چنین نوآوری ها معمولاً در خلاء اتفاق نمی افتد. همه اکتشافات علمی بزرگ، صرف نظر از اینکه چقدر به ظاهر اصلی هستند، بر اساس تحقیقات قبلی ساخته شده اند.

چند انگیزه برای مخترع بیت کوین وجود دارد که هویت خود را مخفی نگه دارد. یکی از آنها حریم خصوصی است: از آنجایی که بیت کوین محبوبیت پیدا کرده است – به یک پدیده جهانی تبدیل شده است – احتمالا ساتوشی ناکاموتو توجه زیادی را از رسانه ها و دولت ها به خود جلب خواهد کرد.

دلیل دیگر می تواند پتانسیل بیت کوین برای ایجاد اختلال بزرگ در سیستم های بانکی و پولی فعلی باشد. اگر بیت کوین مورد پذیرش گسترده قرار گیرد، این سیستم می تواند از ارزهای فیات مستقل کشورها پیشی بگیرد. این تهدید برای ارز موجود می تواند دولت ها را تشویق کند که بخواهند علیه خالق بیت کوین اقدام قانونی انجام دهند.

دلیل دیگر ایمنی است. تنها با نگاهی به سال 2009، 32490 بلوک استخراج شد. با نرخ پاداش 50 بیت کوین به ازای هر بلوک، کل پرداختی در سال 2009 1،624،500 بیت کوین بود. می توان نتیجه گرفت که تنها ساتوشی و شاید چند نفر دیگر تا سال 2009 ماینینگ می کردند و آنها اکثریت ذخیره بیت کوین را در اختیار دارند.کسی که این مقدار بیت کوین را در اختیار داشته باشد، می تواند هدف مجرمان قرار گیرد.

اگرچه به احتمال زیاد مخترع بیت کوین اقدامات احتیاطی را برای ردیابی هرگونه نقل و انتقالات ناشی از اخاذی انجام می دهد، ناشناس ماندن راه خوبی برای ساتوشی ناکاموتو برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض خطر است.

بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت


بیت کوین می تواند به عنوان وسیله ای برای پرداخت محصولات فروخته شده یا خدمات ارائه شده پذیرفته شود. فروشگاه‌های آجر و ملات می‌توانند تابلویی را نشان دهند که «بیت‌کوین اینجا پذیرفته شد». تراکنش ها را می توان با ترمینال سخت افزاری یا آدرس کیف پول مورد نیاز از طریق کدهای QR و برنامه های صفحه لمسی انجام داد. یک تجارت آنلاین با افزودن این گزینه پرداخت به سایر گزینه های پرداخت آنلاین خود: کارت های اعتباری، پی پال و غیره می تواند به راحتی بیت کوین را بپذیرد.

bitcoin accepted

السالوادور اولین کشوری بود که در ژوئن 2021 بیت کوین را به صورت رسمی به عنوان ارز قانونی پذیرفت.

فرصت های شغلی بیت کوین

کسانی که خوداشتغال هستند می توانند برای شغل مرتبط با بیت کوین دستمزد دریافت کنند. راه های مختلفی برای دستیابی به این امر وجود دارد، مانند ایجاد سرویس اینترنتی و افزودن آدرس کیف پول بیت کوین خود به سایت به عنوان یک روش پرداخت یا همچنین چندین وب سایت و تابلوی کار وجود دارد که به ارزهای دیجیتال اختصاص داده شده است مانند:

Jobs4Bitcoins

BitGigs

Bitwage 

سرمایه گذاری در بیت کوین

بسیاری از حامیان بیت کوین معتقدند که ارز دیجیتال آینده است. بسیاری از افرادی که بیت کوین را تایید می کنند معتقدند که این سیستم پرداخت بسیار سریعتر و کم هزینه تر برای تراکنش ها در سراسر جهان را تسهیل می کند. اگرچه توسط هیچ دولت یا بانک مرکزی پشتیبانی نمی شود، بیت کوین را می توان با ارزهای سنتی مبادله کرد. در واقع، نرخ مبادله آن در برابر دلار، سرمایه گذاران بالقوه و معامله گران علاقه مند به بازی های ارزی را جذب می کند. در واقع، یکی از دلایل اصلی رشد ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین این است که می توانند به عنوان جایگزینی برای پول ملی و کالاهای سنتی مانند طلا عمل کنند.

در مارس 2014، IRS اعلام کرد که همه ارزهای مجازی، از جمله بیت کوین، به جای ارز به عنوان دارایی مالیات خواهند داشت. سود یا زیان حاصل از بیت کوین که به عنوان سرمایه نگهداری می شود به عنوان سود یا زیان سرمایه محقق می شود، در حالی که بیت کوین نگهداری شده به عنوان موجودی دارای سود یا زیان معمولی است. فروش بیت‌کوینی که استخراج کرده‌اید یا از طرف دیگری خریداری کرده‌اید، یا استفاده از بیت‌کوین برای پرداخت هزینه کالا یا خدمات، نمونه‌هایی از تراکنش‌هایی هستند که می‌توانند مشمول مالیات شوند.

bitcoin tax image

مانند هر دارایی دیگری، اصل خرید با قیمت کم و فروش بالا در مورد بیت کوین نیز صدق می کند. محبوب‌ترین راه برای جمع‌آوری ارز از طریق خرید در صرافی بیت‌کوین است، اما راه‌های زیادی برای کسب درآمد و داشتن بیت‌کوین وجود دارد.

ریسک های مرتبط با سرمایه گذاری بیت کوین

پس از افزایش سریع قیمت بیت کوین در سال های اخیر، سرمایه گذاران سوداگرانه به سمت بیت کوین کشیده شده اند. بیت کوین در 31 دسامبر 2019 قیمتی معادل 7167.52 دلار داشت و یک سال بعد بیش از 300 درصد افزایش یافت و به 28984.98 دلار رسید. در نیمه اول سال 2021 به روند صعودی خود ادامه داد و در نوامبر 2021 به رکورد بیش از 68000 دلار معامله شد.

بنابراین، بسیاری از مردم بیت کوین را به خاطر ارزش سرمایه گذاری آن می خرند تا توانایی آن برای عمل به عنوان یک وسیله مبادله. با این حال، فقدان ارزش تضمین شده و ماهیت دیجیتالی آن به این معنی است که خرید و استفاده از آن دارای چندین خطر ذاتی است. هشدارهای زیادی برای سرمایه گذاران توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA)، اداره حمایت مالی مصرف کننده (CFPB) و سایر آژانس ها صادر شده است.

مفهوم ارز مجازی هنوز بدیع است و در مقایسه با سرمایه گذاری های سنتی، بیت کوین سابقه طولانی مدت یا سابقه اعتبار زیادی برای پشتیبانی از آن ندارد. هنوز پس از گذشت تنها یک دهه، همه ارزهای دیجیتال در مرحله توسعه باقی می مانند. بری سیلبرت، مدیر عامل گروه ارز دیجیتال که در شرکت‌های بیت‌کوین و بلاک چین می‌سازد و سرمایه‌گذاری می‌کند، می‌گوید: «این تقریباً بالاترین ریسک و بازدهی است که می‌توانید انجام دهید.

risk of investment in bitcoin

ریسک نظارتی

سرمایه گذاری پول در هر یک از انواع مختلف بیت کوین برای افراد ریسک گریز نیست. بیت کوین رقیب ارز دولتی است و ممکن است برای معاملات بازار زیرزمینی، پولشویی، فعالیت های غیرقانونی یا فرار مالیاتی استفاده شود. در نتیجه، دولت ها ممکن است به دنبال تنظیم، محدود کردن یا ممنوعیت استفاده و فروش بیت کوین باشند (و برخی قبلاً چنین کرده اند). دیگران قوانین مختلفی را ارائه می کنند.

به عنوان مثال، در سال 2015، وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک مقرراتی را نهایی کرد که شرکت‌هایی را که با خرید، فروش، انتقال یا ذخیره‌سازی بیت‌کوین سروکار دارند، ملزم می‌کردند هویت مشتریان را ثبت کنند، یک افسر انطباق داشته باشند و ذخایر سرمایه را حفظ کنند. هر تراکنش به ارزش 10000 دلار یا بیشتر باید ثبت و گزارش شود.

خطر امنیتی


اکثر افرادی که بیت کوین دارند و از آن استفاده می کنند، توکن های خود را از طریق عملیات استخراج به دست نیاورده اند. در عوض، آنها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در هر یک از بازارهای آنلاین محبوب، معروف به صرافی بیت کوین یا صرافی ارزهای دیجیتال، خرید و فروش می کنند.

صرافی های بیت کوین کاملا دیجیتال هستند و مانند هر سیستم مجازی دیگری در معرض خطر هکرها، بدافزارها و اشکالات عملیاتی قرار دارند. اگر دزد به هارد دیسک کامپیوتر صاحب بیت کوین دسترسی پیدا کند و کلید رمزگذاری خصوصی آنها را بدزدد، می تواند بیت کوین دزدیده شده را به حساب دیگری منتقل کند. (کاربران فقط در صورتی می توانند از این امر جلوگیری کنند که بیت کوین آنها در رایانه ای که به اینترنت متصل نیست ذخیره شده باشد، یا با انتخاب کیف پول کاغذی – چاپ کردن کلیدهای خصوصی بیت کوین و آدرس ها و عدم نگهداری آنها در کامپیوتر)

hacker 2

هکرها همچنین می توانند صرافی های بیت کوین را هدف قرار دهند و به هزاران حساب و کیف پول دیجیتالی که بیت کوین در آنها ذخیره می شود دسترسی پیدا کنند. یکی از رویدادهای هک بدنام در سال 2014 رخ داد، زمانی که Mt. Gox، یک صرافی بیت کوین در ژاپن، پس از سرقت میلیون ها دلار بیت کوین مجبور به تعطیلی شد.

با توجه به اینکه تمام تراکنش های بیت کوین دائمی و غیرقابل برگشت هستند، این امر بسیار مشکل ساز است. هر تراکنش انجام شده با بیت کوین تنها در صورتی قابل برگشت است که شخصی که آن را دریافت کرده است آن را از حساب خو دوباره به شما برگرداند. هیچ شخص ثالث یا پردازشگر پرداختی مانند کارت بدهی یا اعتباری وجود ندارد – بنابراین، در صورت وجود مشکل، هیچ مرجع محافظت یا تجدیدنظری وجود ندارد.

خطر تقلب

اگرچه بیت کوین از رمزگذاری کلید خصوصی برای تأیید مالکان و ثبت تراکنش ها استفاده می کند، کلاهبرداران ممکن است سعی کنند بیت کوین کاذب را بفروشند. به عنوان مثال، در ژوئیه 2013، SEC علیه اپراتور یک طرح Ponzi مربوط به بیت کوین اقدام قانونی کرد.

ریسک بازار

مانند هر سرمایه گذاری دیگری ارزش بیت کوین نیز می تواند نوسان داشته باشد. در واقع، ارزش این ارز در طول عمر کوتاه خود شاهد نوسانات شدید قیمت بوده است. با توجه به حجم بالای خرید و فروش در صرافی ها، حساسیت بالایی نسبت به رویدادهای خبرساز دارد. طبق گزارش CFPB، قیمت بیت کوین در سال 2013 در یک روز 61 درصد کاهش یافت، در حالی که رکورد کاهش قیمت یک روزه در سال 2014 به 80 درصد رسید.

اگر افراد کمتری بیت کوین را به عنوان ارز بپذیرند، این واحدهای دیجیتال ممکن است ارزش خود را از دست بدهند و بی ارزش شوند. در واقع، گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که «حباب بیت‌کوین» زمانی که قیمت از بالاترین حد خود در طول هجوم ارزهای دیجیتال در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018 کاهش یافت، ترکیده است.

در حال حاضر رقابت زیادی وجود دارد، و اگرچه بیت کوین برتری زیادی نسبت به صدها ارز دیجیتال دیگر دارد که به دلیل شناخت برند و سرمایه گذاری مخاطره‌آمیز آن به وجود آمده است، یک پیشرفت تکنولوژیکی در قالب یک سکه مجازی بهتر همیشه یک تهدید است. .

انشعابات در انجمن ارزهای دیجیتال

در سال‌های پس از راه‌اندازی بیت‌کوین، موارد متعددی وجود داشته است که در آن اختلافات بین گروه‌های استخراج‌کننده و توسعه‌دهندگان باعث انشعاب در مقیاس بزرگ در جامعه ارزهای دیجیتال شده است. در برخی از این موارد، گروهی از کاربران و ماینرهای بیت کوین، پروتکل خود شبکه بیت کوین را تغییر داده اند.

این فرآیند با نام فورکینگ شناخته می شود و معمولاً منجر به ایجاد نوع جدیدی از بیت کوین با نام جدید می شود. این تقسیم می تواند یک “هارد فورک” باشد، که در آن یک سکه جدید تاریخ تراکنش را با بیت کوین به اشتراک می گذارد تا زمانی که یک نقطه تقسیم تعیین کننده، در آن نقطه یک توکن جدید ایجاد شود. نمونه هایی از ارزهای رمزپایه که در نتیجه هارد فورک ایجاد شده اند عبارتند از: بیت کوین کش (که در آگوست 2017 ایجاد شد)، بیت کوین گلد (که در اکتبر 2017 ایجاد شد) و بیت کوین SV (که در نوامبر 2018 ایجاد شد).

fork

“Soft fork” تغییری در پروتکل است که هنوز با قوانین سیستم قبلی سازگار است.

چند بیت کوین وجود دارد؟

حداکثر تعداد بیت کوین هایی که تا به حال تولید می شود 21 میلیون است و آخرین بیت کوین در نقطه ای در حدود سال 2140 استخراج می شود. تا نوامبر 2021، بیش از 18.85 میلیون (تقریبا 90٪) از این بیت کوین ها استخراج شده است. علاوه بر این، محققان تخمین می‌زنند که تا 20 درصد از این بیت‌کوین‌ها به دلیل فراموشی کلید خصوصی، یا ارسال بیت‌کوین به آدرس‌های غیرقابل استفاده «از دست رفته‌اند».

از کجا می توانم بیت کوین بخرم؟

چندین صرافی آنلاین وجود دارد که به شما امکان خرید بیت کوین را می دهد. علاوه بر این، دستگاه های خودپرداز بیت کوین – کیوسک های متصل به اینترنت که می توان از آنها برای خرید بیت کوین با کارت اعتباری یا پول نقد استفاده کرد – در سراسر جهان ظاهر شده اند. یا اگر دوستی را می شناسید که دارای بیت کوین است، ممکن است مایل باشد آنها را مستقیماً و بدون هیچ گونه مبادله ای به شما بفروشد.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت